úterý 18. října 2016

Cider pro dcerku

Pívo leží, kvasná nádoba zahálí a tak se pouštím do dalšího experimentu, kterým je CIDER PRO DCERKU. Moje dcera cider ráda. Jablečný nejvíc. 

Před několika hodinami dorazil posel z PPL a přivezl jablečný koncentrát pro výrobu cideru. Následovalo opět dezinfikování všeho, co přijde do styku s nápojem, pak rozpouštění koncentrátu ve vodě. Tentokrát teplotu hlídám pečlivě, ne jako minule. 

Vodu napouštím sprchou, protože chci roztok řádně okysličit. Pak se v něm, jak doufám, bude kvasinkám dobře dařit. Prudký proud vody však vytváří na hladině hustou pěnu, což ve mně vzbuzuje obavu, zda se mi podaří kvasnice dobře rozmíchat.

Tady už pěna trochu spadla

Bohudík, pěna při míchání docela ubývá a tak vrhám kvasnice do roztoku, pořádně je promíchávám a v duchu jim přeji dobrou chuť.



Jestli kvasinky začaly baštit cukr, poznám zítra nebo pozítří. Doufám, že v kvasné zátce bude opět rušno. Pokud snad ne, vypiju ten mošt sám. I nezkvašený je ukrutně dobrý. :-)

Zašpuntováno. Teď už jen aby vydržely nervy.
. Dílo mám v ložnici, kde mi snad bude pěkně vonět. Bude opravdu těžké bránit se nadměrnému ochutnávání. 

Dej Bůh štěstí i s tím ciderem pro dcerku!

Žádné komentáře:

Okomentovat